CIASTO MIODOWE Z GRUSZKAMI

By Joanna Genderka - 07:57



 Hipsterem nie jestem, szeroko pojętego lansu też nie praktykuję. Jednak gdy w wakacje, przeglądając stary egzemplarz 'Twojego Stylu', natknęłam się na ten przepis autorstwa Małgorzaty Zajączkowskiej-szefa kuchni mekki hipsterów- bistro 'Charlotte. Chleb i wino.' wiedziałam, że prędzej czy później go wypróbuję.
Jako najwierniejsza fanka Bożego Narodzenia uwielbiam ciasta miodowe, z różnorakimi przyprawami korzennymi. Mokre, niesamowicie aromatyczne, są dla mnie preludium typowo świątecznych wypieków (na które oczywiście czekam z utęsknieniem!).



Składniki ( piekłam w  keksówce 22x8 cm, ale ciasto wyrosło 2 razy ponad formę, zalecam użycie większej formy-mniejsze ryzyko zakalca):
  • 3 jajka
  • 200 ml gęstej śmietany
  • 500 g mąki
  • 400 g miodu
  • 200 g cukru
  • 2 łyżeczki przyprawy korzennej
  • łyżeczka sody oczyszczonej
  • 2 gruszki średniej wielkości
  • masło do wysmarowania formy
Wykonanie:
1. Na wolnym ogniu zagotuj 300 g miodu, przestudź.
2. Utrzyj żółtka z cukrem. Do utartych do białości żółtek dodaj śmietanę i dokładnie wymieszaj. Cały czas mieszając, dodawaj  na przemian miód i mąkę wymieszaną z przyprawą korzenną i sodą oczyszczoną. Całość dobrze utrzyj.
4. Białka ubij na sztywną pianę i delikatnie połącz z miodową masą.
5. Ciasto wlej do wysmarowanej masłem formy, wstaw do piekarnika nagrzanego do 170 stopni i piecz ok. 1 h (do 'suchego patyczka').
6. Gruszki pokrój na plastry, ułóż na jeszcze gorącym cieście i polej pozostałym miodem.
Smacznego!

  • udostępnij:

może ci się spodobać

1 komentarze